Nån slängde ut dig som en sommarkatt tillslut

åh herregud. har haft dagen från helvetet, okej inte direkt men jag är bara allmänt irriterad på min jävla äckliga snobbfittskola som tror att dom är nånting. vi har fått meddelande om att "dom som tar skolan seriöst kommer på lektionerna. Jag hoppas att ingen från sp1b ska maila och fråga om man slipper lektionen igen" för att typ 2 personer har blivit irriterade på att många lektioner går bort? jag har inte klagat så varför ska jag inte få fråga om vi kan slippa lektionen? om vi tar idag som exempel, jag hade mentorstid (som är jordens mest onödiga ämne) klockan 10, den brukar max ta en halvtimme. sen skulle jag sitta i flera timmar och vänta på en spanskalektion som jag ändå inte skulle kunna arbeta på pga. att min dator har virus (och vaktmästaren aldrig är där så jag kan inte fixa den, alltså inte mitt fel att jag inte har fixat den). så går jag till spanskaläraren och frågar om jag kan jobba hemma istället där jag har en dator, men nej det går inte för alla lärare har blivit tillsagda och dom kan inte göra undantag. så min skola tyckte alltså att jag skulle komma till skolan, ha mentorstid i en halvtimme, vänta i 2-3 timmar för att ha 1,5 timme spanska där jag inte kan göra någonting, åka hem och göra det alla andra hade gjort på lektionen? det är ju helt jävla ologiskt. dessutom har jag ett historiaprov imorgon och ett samhällskunskapsprov nästa vecka (där det man ska plugga på fanns hemma och på datorn, som också var hemma) som jag då kan plugga på hemma istället för att sitta och göra ingenting i skolan? herregud ibland blir jag fan lackkkkkkk.


sug kuk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0